Jeśli medycyna może okazać się tak nie satysfakcjonująca dla kariery, jak wielu uznało to za oczywiste, to dlaczego utalentowani młodzi mężczyźni i kobiety ryzykują obciążeniem hipoteką części swojej przyszłości. Z nieco innej perspektywy dług może subtelnie wpływać na orientację uczniów w kierunku szkoły medycznej. Całe doświadczenie edukacyjne może być sformułowane jako umowa, wymiana, w której uczniowie bardziej interesują się warunkami i warunkami umowy niż celami tego zawodu. Anegdotyczne rozmowy między wykładowcami uczelni medycznych ujawniają nieco źle zdefiniowane złe samopoczucie, obawę o spadającą jakość i zaangażowanie studentów medycyny, poczucie, że studenci medycyny postrzegają swoją edukację bardziej jako szkolenie zawodowe, niż jako przygotowanie do odpowiedzialności zawodowej. Dług nie powinien być postrzegany jako winowajca, ale należy go wziąć pod uwagę.
Jednocześnie dług może przyczynić się do innej, bardziej konstruktywnej dynamiki. Jeśli uczniowie ponoszą rosnące obciążenie finansowe, mogą postawić odpowiednie pytania dotyczące jakości edukacji, którą otrzymują. Mogą one dotyczyć różnych kwestii – liczby wykładowców poświęcających czas na nauczanie, metod edukacji, treści programu nauczania oraz zdolności członków kadry nauczycielskiej do skutecznego nauczania.
W jaki sposób dług może wpływać na przyszłe zachowania i perspektywy lekarzy. Ponownie musimy opierać się w pewnym stopniu na zdrowym rozsądku, a nie na solidnych danych, głównie dlatego, że wzrost zadłużenia był stosunkowo nowy. Na przykład, często odnotowywanym problemem jest to, że dług wpływa na lekarzy, którzy wybierają lepiej płatne specjalności, jeszcze bardziej pogarszają niewłaściwą dystrybucję między podstawową opieką a specjalnościami. Jednak z niewielkimi wyjątkami badania nad tym pytaniem nie wykazały żadnych systematycznych zależności.23 24 25 26 To stwierdzenie jest jednak uzasadnione, biorąc pod uwagę stosunkowo niewielką ilość długu zaciągniętego przez większość lekarzy do niedawna i wieloaspektowy proces wyboru specjalizacji. Przyszłość może być inna, zwłaszcza jeśli wysiłki zmierzające do zmiany mechanizmów płacenia lekarzy, niezależnie od ich intencji, spowodują ograniczenie dochodów. Taki wynik może podważyć oczekiwania obecnych i przyszłych studentów medycyny, że zadłużenie poniesione podczas szkolenia będzie łatwe do odzyskania w przyszłości.
Posiadanie dużego zadłużenia może sprawić, że lekarze będą bardziej skłonni do podejmowania decyzji dotyczących praktyki z uwzględnieniem względów ekonomicznych. Mogą one obejmować ważne decyzje, takie jak miejsce pracy i warunki zatrudnienia, lub różne codzienne decyzje, takie jak czas poświęcony na zapewnienie nieopłaconej opieki. Być może równie ważny jest wpływ na postawy młodych lekarzy wobec ich pracy. W zakresie, w jakim dług podkopuje prawdziwą przyjemność lub satysfakcję z pracy i chęć świadczenia usług, przyczynia się do erozji wartości, które początkowo przyciągały wielu profesjonalistów. Oferując studentom medycyny mały wybór, ale pożyczyć duże sumy pieniędzy, szkoły medyczne wprowadzają wymiar ekonomiczny do podejmowania decyzji dotyczących kariery zawodowej, która może mieć wszechobecny, długotrwały wpływ na cały zawód.
Polityki lub programy mające na celu poprawę sytuacji powinny być rozwijane, debatowane i podejmowane działania
[hasła pokrewne: derdzik twitter, silvapol, amw nawrot ]
Comments are closed.
[..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: naturalny termogenik[…]
Tydzień temu moja mama dostała ciężkiego udaru niedokrwiennego.
Article marked with the noticed of: produkty bio[…]
to nie jabłka, ażeby można je było spożywać w dowolnej ilości
[..] Cytowany fragment: metadrol[…]
same kremy nie dawały rady